lauantai 20. lokakuuta 2012

Two different pools

K lähti keskiviikkona takaisin Suomeen ja mun oli aika palata arkeen ja Boltoniin. Suruhan siinä puseroon tuli, viikko meni niin nopeasti! Mutta nyt ollaan jo puolessa välissä reissua, eiköhän se omakin kotimatka ehdi yllättää nopeammin kuin arvaakaan. En ole vielä lyönyt lopullista paluupäivää lukkoon, odottelen opettajalta varmistusta tentin ajankohdasta ennen kuin ostan lennot Suomeen.

Viikko oli siis ihan mahtava ja toi mukavaa vaihtelua tän pienen huoneeni seinien tuijotteluun. ;) Vietimme ensimmäiset päivät Manchesterissa kauppoja kierrellen, mitenkäs muutenkaan. Pitäisi varmaan säästää ensi viikon Lontoo-reissua varten, mutta käteen tarttui mm. täydelliset peplum-topit ja ihanat viininpunaiset korkokengät. K:kin löysi yhtä sun toista täältä, Englannin tarjonta miesten pukeutumisen suhteen on niin paljon parempi!
Mansesta sitten siirryimme viikonlopun viettoon pieneen Boltoniimme. Kävimme Chinese Buffetissa syömässä (ollaan jo käytännössä vakkareita, pelottavaa…), kierreltiin ympäri keskustaa ja lauantai-illalla suuntasimme vaihtarikavereidemme kanssa Boltonin yöhön good old J2:seen.

Britannia Hotel
Yliopistomme päärakennus
Sunnuntain aamuhorroksen jälkeen pakkasimme laukut ja lähdimme takaisin Manchesteriin. Illalla menimme syömään vasta avattuun ravintolaan King Streetillä, le Relais de Veniseen, johon olin saanut alennuskupongit Manchester Food and Drink -festivaaleilta. Kyseessä on ranskalaispohjainen ravintolaketju, joka tarjoilee ainoastaan ranskalaisia ja pihviä, joka tarjoillaan heidän kuuluisalla, salaisella reseptillä valmistetulla kastikkeella. Menua ei siis ole ollenkaan, tarjoilija kysyy vain toivotun lihan kypsyysasteen. Miljöö oli hyvin fiini ja tunnelmallinen, mutta itse ruokaan olin hieman pettynyt. Liha itsessään oli mureaa ja maukasta, mutta tästä kuuluisasta kastikkeesta en pitänyt ollenkaan! Se tuoksui ja maistui anjovikselle! Ja anjoviksesta tulee mieleen vain hikinen kouluruokala ja janssoninkiusaus. Huh.

Maanantaiksi olin varannut meille kahdelle ja Ellille junaliput Liverpooliin, jonne hurautti n. 40 minuutissa. Kävelimme Albert Dockin kauniilla satama-alueella, vierailimme The Beatles Story -museossa ja Liverpool One-ostoskeskuksessa. Kaikki olivat aika väsyneitä, joten shoppailu jäi aika lyhyeen. Illalla sitten päädyimme pitkän Chinatown-harhailun jälkeen aasialaiseen fuusioravintolaan Sapporo Teppayanakiin. En ole koskaan ollut tämän tyyppisessä ravintolassa, jossa kokki valmistaa ruuat ruokailijoiden edessä, joten illallinen oli oikea elämys. Kokit pitävät hauskaa showta yllä ja ruokakin oli oikein maukasta.

Tiistaina taas oli Blackpoolin vuoro. Blackpool on pieni rantakaupunki Luoteis-Englannissa, joka on tunnettu pitkästä rantapromenadistaan ja erilaisista huvittelupaikoistaan. Kaupunki oli työväenluokan suosittu lomakohde aina teollistumisen ajoista 60-luvulle asti. Aavistuksen rähjääntyneissä ranta-alueen huvipuistoissa oli jotain aavemaista. Mutta piskuinen kaupunki oli ehdottomasti näkemisen arvoinen. Siinä oli jotain hullunkurista, kaikki oli vähän vinksallaan ja tunnelma henki muistoja entisaikoijen glamourelämästä, jolloin Blackpooliin tultiin pelaamaan uhkapelejä, tanssimaan ja huvittelemaan. Sää oli kylmä ja hurjan tuulinen, johon en ollut ihan varautunut ja jouduinkin ostamaan hätäpäissäni Bhs:stä pipon ja hanskat.

Auringonlaskun jälkeen oli aika palata Manchesteriin viimeiseksi yöksi ja aamulla pitikin jo jättää hyvästit viimeiseksi pariksi kuukaudeksi. :( Olen taas tullut kipeäksi, eikä yskäni oikeastaan ehtinytkään missään vaiheessa hellittää, joten olen lopenkyllästynyt tähän väsyneeseen ja tukkoiseen oloon ja jatkuvaan yskimiseen. Ensi viikolla suuntaamme onneksi kuitenkin Lontooseen kolmeksi päiväksi International Societymme kanssa, joten sitä on kiva odottaa!

1. Upeita kuvia, millaisella kameralla räpsit näitä? ! :) Ja ihana tuo burgundylaukku, love it!

1. Voi kiitos! :) Kaikki kuvat on itseasiassa otettu ihan pokkarilla, Canon Ixus 300HS.

2. Onpas kivoja kuvia! Mä olen paljon briteissä reissannut, mutta ikinä en ole Liverpooliin päässyt, sinne kyllä haluaisin joku kerta :)

1. Kiitos! Liverpool oli ehdottomasti kyllä näkemisen arvoinen kaupunki. :)